emjosef.webblogg.se

En till jobbig dum ungdom i sina bästa år

Publicerad 2015-08-05 17:16:28 i Allmänt,

 
Jag heter Emma. 19 år och bor i staden fylld av illusioner och massa drömmar om att bli något mer än "en till i systemet". Jag fotograferar och skriver, det är egentligen det jag gör. Men helst av allt vill kunna försörja mig på det, utan att sälja mig totalt till monopolet. Vill helst slå staten i ansiktet och jag skriver kuken på svenska flaggan som Mattias Alkberg sjunger. 
 
I juni (den 10:e närmare bestämt) sprang jag ut med studentmössan på huvudet och nu vet jag inte vad jag ska ta mig till? Vägarna utanför betongväggarna är okända och jag är en av de tusentals studenter som vill så mycket men har ungefär femtio spänn på kontot och cigaretterna är redan slut. Så nu vägrar jag vara med, som Mattias Alkberg också sjunger i Skända flaggan, vägrar helt vänligt ställa upp på det. 
 
Varför jag skaffade blogg? Jag har inte en enda jävla aning. Men mina arkiv är fyllda med känslor som måste få expoldera i den moderna cybervärlden. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

19, fotograf och skribent.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela