emjosef.webblogg.se

Jag kom hem och dog

Publicerad 2015-08-17 22:43:00 i Allmänt,

I natten på väg hem
 
Lyckan, som varade fram tills på torsdagkvällen
(De enda bilderna jag hann ta innan kaoset bröts ut på riktigt) 
 
Jag har varit på Way out west, vi åkte i onsdags och det var meningen att jag skulle stanna där till på söndagen men kom hem redan på fredagen. Jag blev sjuk. Fan. Fick åka till akuten mitt i festivalandet och det var kaos. Men har jag fick i vilket fall se Future Islands, som spelade första dagen. Vilket lyckorus som gick genom hela kroppen, Sam kom in på scenen och jag var bara fem meter bort. Tin man, The chase och Balance (som är mina favoritlåtar) spelades och jag var nog den lyckligaste människan på jorden (klyscha, men sant). 
 
 
Jobbveckan har dragit igång igen och jag står i betånglådan, igen. Jag längtar efter energi och långa farfyllda nätter. När hösten kommer blir det alldeles för dystert. För grått, för blött och en blir för trött. Antidepressiva läkemdel och Ipren är vad som är framför mig. Men jag ska spara pengar nu, sen åker jag. Någonstans bra, och stannar där tills i maj. Maj brukar vara bra, det måste vara bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

19, fotograf och skribent.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela