emjosef.webblogg.se

Tre äldre favoriter

Publicerad 2015-08-07 11:40:18 i Allmänt,

 
 
 
Ester
 
 
Jag rensar i arkiven och hittar konstverk jag har glömt av att jag har skapat. Jag hade en uppgift i skolan för ett par år sedan och temat var "känsla". Djup, svart och svår som jag är stundtals så hade jag tänkt länge på vad en kan fotografera till temat "känsla".
 
Jag tänkte på det inre barnet inom oss och hur samhället i sin tur har låst in dem i oss. Barnet skriker när vi yrar runt i systemet och jag ville fånga just den känslan. Så många av oss som har förlorat våra barn och om hur girigheten tar över psyket som om det inte fanns någonting annat än kapitalism. Omedvetet förlorar vi här i norr och tror att det är status. Men vi är sjuka, smittade av babylonsjukan.
 
Jag ville provocera. Visa det nakna barnet, visa mörkret som omfamnar det oskyldiga, visa världen hur lurade vi blev. Jag vill ifrågasätta och diskutera om det viktiga, vad var inte mer passande att fotografera än "känsla" då? 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

19, fotograf och skribent.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela