emjosef.webblogg.se

Tisdag? Onsdag?

Publicerad 2015-10-14 22:24:03 i Allmänt,

Hallå, flera många miljarder dagar/år senare. Jag är tydligen inte alls tillbaka i mitt bloggade... Så tänkte säga att jag:
 
1. Inte alls har glömt av bloggen
2. Söker miljarder jobb
3. Är fattig, har alltså inte råd med internet, cigaretter eller mat
4. Har chansen att få ställa ut mina projekt (som fortfarande är hemliga) (!!!!!)
 
Nu ska jag dela med mig av någoting som kan tända gnistan till min framtid. Jag var på en bar där min pojkvän jobbar, en sådan där snobb-bar där gamla borgliga svin sitter och drick tvåtusenkronorsflaskor och där satt jag och gick in i rollen som elegant prakbrud från den fina delen av min stad. Hursomhelst, där möter jag en kvinna som jobbar med arkitektur och konst. Hon kommer fram till mig och säger "Det är du som är Emma? Din pojkvän sa att du är fotograf och håller på med en hel del provocerande konst?" och sen fortsatte samtalet till att jag fick ett namn som jag genast var tvungen att höra av mig till. "Det är sådana som dig vi söker" sa innan hon gick och nuuuu, har jag skickat iväg ett mail om hela min livshistoria (nej men det känns så) och bilder till en okänd högre person på ett museum? Jahapp, håll tummarna för mig nu mina trogna läsare. 
 
 
Annars då? Det här har hänt det senaste (i instagramform):
 
Jefferson Airplane, dyra Glenncigaretter och svart kaffe.
 
Mitt rum hade porrbelysnig och tomatplantor.
 
Här fick han för sig att presenten min syster skulle få vägde alldeles för lite, så vi "fixade problemet".
 
Sen flyttade hon in för ett par dagar, hon åker på fredag igen till hennes nya lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

19, fotograf och skribent.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela